wtorek, 11 stycznia 2011

Zupka pomidorowa z kawałkami kurczaka

Co ja się dziś miałam z tą kuchnią! Początkowo na obiad miały być udka kurczaka w przyprawie słodko- kwaśnej. Ale chyba nie chciało mi się nad tym siedzieć, bo tylko szukałam pretekstów do niezrobienia tego. Potem pomyślałam, że może to pora na kokosowe placuszki z ananasem od cuda.wianki. Ale też mi się nie chciało. Eh... Ale jest coś trzeba. Wyszła zupka. Już miałam jej nie wstawiać, bo zdjęcie jest tragiczne, ale lepsze wcale nie chciały wyjść. Może dlatego, że nie miałam humoru na fotografie? Ale w końcu doszłam do wniosku, że na blogu kulinarnym najbardziej liczy się smak. Szkoda tylko, że nie można go pokazać przez Internet. Więc chcąc lub nie chcąc musicie sami spróbować.


Czego potrzebujemy? : (na jakieś 3 litry wody)

- 2 udka z kurczaka
- liść pora
- 2 marchewki
- kawałek selera
- mała pietruszka
- słoik przecieru pomidorowego własnej roboty
- 2 pomidory
- 2 łyżki śmietany 18%
- 2 liście laurowe, kilka kulek ziela angielskiego i pieprzu
- przyprawa typu vegetta
- 2 filiżanki ryżu

I co dalej? :

Do gotującej się wody wrzucamy udka, a po 15 minutach warzywa, wraz z pokrojonymi w kostkę pomidorami, a także przyprawy. Niech to się wszystko razem pogotuje, aż zrobi się bulion. Wtedy wrzucamy ryż. Kiedy ryż będzie al dente wlewamy przecier pomidorowy wg gustu. Niestety nie mogę podać przepisu na taki przecier. Robi go mój tata, czasem babcia, a ja nigdy nie podpatrzyłam jak to zrobić... ale to mozolna robota! Na koniec mieszamy śmietanę z kilkoma łyżkami rzadkiej zupy i dodajemy do garnka. Tytuł przepisu to zupka pomidorowa z kawałkami kurczaka. Chodzi o to, żeby ugotowane już udko obrać ze skórki, a mięso w małych kawałkach wrzucić z powrotem do zupy. Smak jest lepszy i mamy pewność, że nie zmarnujemy jedzenia. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i dyskusji. Jeśli masz jakieś pytania- pisz śmiało. Wkrótce odpowiem. Będzie mi miło jeśli podpiszesz się swoim nickiem (w przypadku anonimów). Tymczasowo włączyłam weryfikację obrazkową z powodu dużej liczby spamu. Wkrótce ją zdejmę.