niedziela, 3 lutego 2013

Panierowana ryba w papryce i pomidorach

Kiedy Tomek się dowiedział, że kupiłam kilka filetów rybki od razu zarządził entuzjastycznie, że chce rybę z papryką i pomidorami. Co więcej miał mi nawet pokazać przepis, który kiedyś tam znalazł i spodobał mu się. Wow! To już coś. Przeważnie sama musiałam kombinować przepisy tak, aby mój narzeczony był zadowolony. Oczywiście przepisu nie znalazł i zostawił mnie tylko z tą "rybą w papryce i pomidorach". Moje analizy automatycznie nakierowały się na rybę po grecku. I już miałam przepis w głowie:D Może i Wy z niego skorzystacie.

Jak to dobrze, że na dworze coraz cieplej. I że już po odwilży. 












































Składniki: (4-6 porcji)

  • 700 g fileta z białej ryby (u mnie morszuk)
  • 3 czerwone papryki
  • 1 puszka pomidorów krojonych
  • 2 duże cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 duże marchewki
  • 2-3 jajka
  • odrobina mleka
  • bułka tarta
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia 











































 I co dalej?:

 Filety rozmroź i podziel na mniejsze kawałki. Każdy kawałek obsyp solą i pieprzem. Jajka rozkłóć wraz z niewielką ilością mleka. Każdy kawałek ryby zamocz w jajku, a następnie obsyp dokładnie bułką tartą. Tak zapanierowaną rybę  usmaż na mocno rozgrzanym oleju, aż będzie złocista. Gotową rybę połóż na ręcznikach papierowych, aby wchłonęły nadmiar tłuszczu. 


Marchewkę, cebulę i czosnek obierz. Marchew zetrzyj na tarce, cebulę pokrój w półplasterki, a czosnek posiekaj drobno. Paprykę dokładnie umyj i usuń gniazda nasienne. Pokrój ją w drobną kostkę. Na patelni rozgrzej niewielką ilość oleju. Podsmaż na niej przez 2 minuty cebulę i czosnek. Cebula powinna się zeszklić. Nie może zbrązowieć. Po tym czasie dodaj paprykę i marchewkę. Podsmażaj, aż papryka wyraźnie zmięknie. Następnie dodaj pomidory z puszki. Podsmażaj całość na średnim ogniu, aż sos z pomidorów zagotuje się. Masę warzywną możesz doprawić solą i pieprzem. 

Na dno naczynia do zapiekania wyłóż  połowę masy warzywnej. Następnie ułóż rybę i przykryj całość pozostałymi warzywami. Całość zapiekaj 15 minut w temperaturze 180 st. C.

Potrawę można jeść solo lub podać z ryżem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i dyskusji. Jeśli masz jakieś pytania- pisz śmiało. Wkrótce odpowiem. Będzie mi miło jeśli podpiszesz się swoim nickiem (w przypadku anonimów). Tymczasowo włączyłam weryfikację obrazkową z powodu dużej liczby spamu. Wkrótce ją zdejmę.