środa, 8 sierpnia 2012

Domowy paprykarz szczeciński

Dzisiaj kolejny przepis, który powstał specjalnie na akcję pasty kanapkowe. 
Sam paprykarz jakoś nigdy nie zachwycił mnie smakiem (chociaż nie mówię, że go nie lubię). Zdecydowanie kojarzy mi się z latami wczesnej młodości, które spędziłam na różnych obozach, rajdach, biwakach i innych wydarzeniach harcerskich. Wtedy każdy brał ze sobą paprykarza, dżemy czy inne pasztety. Tak smakowały jedne z najpiękniejszych dni mojego życia. Dlatego w ramach akcji postanowiłam wrócić do tego smaku. Oczywiście, że domowy paprykarz jest lepszy. Brakowało mi tylko grono moich ukochanych harcerzy, którzy jedli by razem ze mną. A przepis mam z bloga Passionfruit.











































Składniki:  
  •  1 wędzona makrela
  • 50 g ugotowanego ryżu
  • 1 cebula
  • 1 marchew
  • 6 pieczarek
  • mały słoik koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 1 listek laurowy
  • sól
  • pieprz cayenne
  • olej










































I co dalej? :

Makrelę obierz ze skóry i ości. Cebulę obierz i posiekaj drobno. Podsmaż ją na niewielkiej ilości oleju wraz z zielem angielskim i listkiem laurowym. Dodaj starte na tarce marchewkę i pieczarki. Warzywa duś razem, aż zmiękną. Po tym czasie dodaj resztę przypraw oraz koncentrat. Podsmażaj jeszcze chwilę i zdejmij z ognia. Wystudź. Do warzyw dodaj makrelę i ryż. Całość wymieszaj.

PrzepisoTeka na Facebook'u

+ Akcje:





1 komentarz:

  1. Nie raz chodził za mną paprykarz, kupiłam i nie byłam usatysfakcjonowana, zrobię taki domowy jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i dyskusji. Jeśli masz jakieś pytania- pisz śmiało. Wkrótce odpowiem. Będzie mi miło jeśli podpiszesz się swoim nickiem (w przypadku anonimów). Tymczasowo włączyłam weryfikację obrazkową z powodu dużej liczby spamu. Wkrótce ją zdejmę.