środa, 10 października 2012

Cytrynowe spaghetti z kurczakiem, szpinakiem i papryką

Czasem jest tak, że masz tylko ogólny zarys dania kiedy szukasz inspiracji na obiad. Ja miałam ochotę na makaron. Koniecznie spaghetti. Najlepiej z kurczakiem i sporą ilością warzyw. Chciałam, żeby to było coś lekkiego. I zdrowego oczywiście. Bo ja sama ostatnio mam z tym kłopoty. I tak do makaronu trafił szpinak, czyli żelazo. A jak żelazo to jeszcze koniecznie witamina C, czyli sok z cytryny. I w ten sposób miałam już gotowy pomysł na obiad. Po raz pierwszy odsunęłam na bok smak, aby zająć się doborem składników, które pomogą mi w moich zakatarzonych dniach. Smak sam się stworzył. I to nawet nieźle:D












































Składniki : (4 porcje)

  • 300 g makaronu spaghetti
  • 500 g piersi z kurczaka
  • 1 czerwona papryka
  • 1 żółta papryka
  • 1 por
  • 125 g świeżego szpinaku
  • 1 papryczka pepperoni 
  • 1 cytryna
  • po pół łyżeczki bazylii, oregano, tymianku
  • 2 łyżki oleju
  • sól, pieprz
  • szklanka wody z gotowania makaronu
  • dodatkowo: parmezan do posypania 











































I co dalej?:

Pierś z kurczaka umyj, osusz, odkrój nieciekawe elementy. Pokrój ją w kostkę. Cytrynę wyparz i otrzyj z niej skórkę. Dodaj ją do kurczaka wraz z przyprawami, solą, pieprzem i olejem. Wymieszaj dokładnie i tak zamarynowanego kurczaka odstaw do lodówki na godzinę. 

Wszystkie trzy papryki umyj i usuń gniazda nasienne. Pokrój w paski. Pora (białą cześć) pokrój w plastry. Ze szpinaku usuń ogonki i dokładnie umyj pod bieżącą wodą. 

Makaron ugotuj al' dente z dodatkiem oleju i soli. Pozostaw szklankę wody z gotowania spaghetti. Na patelni podsmaż kurczaka, aż przestanie być surowy. Przełóż do miseczki i na tej samej patelni podsmaż papryki i pora. Smaż na małym ogniu, aż papryka będzie miękka i chrupiąca zarazem. Po tym czasie dodaj kurczaka i podsmażaj jeszcze 2 minuty. Ugotowany makaron przełóż z powrotem do garnka, w którym się gotował. Dodaj szklankę wody z gotowania makaronu i ustaw najmniejszy ogień. Do garnka dodaj porwany szpinak. Mieszaj ciągle, aby nic się nie przypaliło. Trzymaj na ogniu, aż szpinak straci swoją objętość. Kiedy będzie już gotowy całość skrop sokiem z połowy cytryny i dodaj resztę warzyw i kurczaka. Podawaj posypane startym parmezanem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i dyskusji. Jeśli masz jakieś pytania- pisz śmiało. Wkrótce odpowiem. Będzie mi miło jeśli podpiszesz się swoim nickiem (w przypadku anonimów). Tymczasowo włączyłam weryfikację obrazkową z powodu dużej liczby spamu. Wkrótce ją zdejmę.