poniedziałek, 7 stycznia 2013

Luxury Mojito

Gdybym miała wskazać mój ulubiony drink byłoby to... Mojito, a właściwie to Polish Mojito (wódka zamiast rumu). A cóż by innego! W sumie tego drinka lubię do tego stopnia, że chętnie sięgam po różne wariacje tego przepisu. Najlepszą kopalnią przepisów na drinki jest oczywiście 2drink.pl. I właśnie tam znalazłam przepis na Luxury Mojito, czyli takie, które uzupełniamy szampanem (vel. winem musującym). Po Sylwestrze zawsze zostaje jakaś butelka musującego wina, więc to świetny okres na szukanie nowych smaków. Wielbiciele mojito, nie dajcie się prosić! Przecież mamy karnawał!

Do wykonania tego drinka polecam użyć wina musującego białego, półwytrawnego. Sam drink jest nieco mocniejszy w smaku niż jego tradycyjne wersje, więc warto uważać! Przyznam Wam szczerze, że mi bardzo się spodobała taka luksusowa wersja!











































 Składniki: (jedna porcja)


  • 3 ósemki limonki
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 2 gałązki mięty
  • 40 ml białego rumu (lub wódki)
  • kostki lodu
  • wino musujące białe, półwytrawne do uzupełnienia










































I co dalej?:

Cząstki limonki i liście z dwóch gałązek mięty umieść na dnie szklanki. Dosyp cukier i zmiażdż wszystko razem tak, aby limonka wypuściła sok, a mięta aromat. Po tej czynności uzupełnij szklankę po brzegi kostkami lodu. Najlepszy będzie lód kruszony, ale zwykły też się nada. Następnie do szklanki wlej rum (lub wódkę) i uzupełnij szampanem. Dodaj słomki i przemieszaj nimi całego drinka. 

+ Akcje:


 

 Jeśli tak jak ja lubisz mojito to na pewno spodobają Ci się te przepisy:

Polish mojito i Mojito z piwem.


4 komentarze:

Zapraszam do komentowania i dyskusji. Jeśli masz jakieś pytania- pisz śmiało. Wkrótce odpowiem. Będzie mi miło jeśli podpiszesz się swoim nickiem (w przypadku anonimów). Tymczasowo włączyłam weryfikację obrazkową z powodu dużej liczby spamu. Wkrótce ją zdejmę.