środa, 9 stycznia 2013

Kurczak pieczony z jabłkami i cebulą

Czy wiecie, że planowałam przyrządzić obiad składający się z takich składników kiedy tylko zaczęłam pisać tego bloga? Musiałam sobie ułożyć klarowny obraz tego jak to danie ma smakować. Zainspirowałam się tym przepisem. I wiecie co? To jest niezwykłe, że z kilku łatwo dostępnych (i tanich) składników można wyczarować  posiłek o tak bogatym smaku! Jabłka bardzo pasują do cebuli. Z całą pewnością jest to przepis nadający się do restauracji. Aha! Nie możemy zapomnieć, że kombinacje są tu mile widziane. Nada się wiele rodzai mięs, można zmieniać przyprawy i tworzyć...

Nie zrażajcie się słabymi zdjęciami. Te robione przy sztucznym oświetleniu nigdy nie wychodzą mi dobrze. Po prostu musiałam się podzielić z Wami tym przepisem. 











































 Składniki: (3 porcje)


  • 3 podudzia z kurczaka
  • 3 udka z kurczaka
  • 4 małe jabłka ligol
  • 3 cebule
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki masła
  • 1,5 łyżeczki suszonego rozmarynu
  • 1,5 łyżeczki suszonego tymianku
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
  • 0,5 łyżeczki pieprzu cayenne
  • sól, pieprz
  • dodatkowo: puree ziemniaczane 









































 I co dalej?:

Elementy kurczaka umyj dokładnie i osusz. Na patelni rozgrzej masło i podsmaż na nim mięso, aż to zarumieni się. W tym czasie obierz cebule i jabłka (wytnij też gniazda nasienne). Cebule i jabłka pokrój na grubszą kostkę  Po tym czasie kawałki kurczaka przełóż do naczynia do zapiekania. Na tej samej patelni, na której smażone było mięso  (i na tym samym tłuszczu)  podsmaż nasze warzywno- owocowe składniki. Cebula powinna być zeszklona, a jabłko ma wyraźnie zmięknąć. Do zawartości patelni dodaj miód oraz po pół łyżeczki rozmarynu i tymianku. Podsmażaj jeszcze 1 minutę ciągle mieszając.  Z reszty przypraw zrób mieszankę i obsyp nią elementy kurczaka. Możesz go także posolić i popieprzyć. Zawartość patelni przełóż na kurczaka. Wszystko razem włóż do piekarnika. Piecz 40-45 minut w temperaturze 180 st. C.

Kurczak pieczony z jabłkami i cebulą będzie świetnie smakował podany z puree ziemniaczanym. 

+ Akcje:
 












2 komentarze:

  1. Pyszniutki ten kurczak,w Lidlu akurat promocja na kurczaki wiec zrobię wg. tego pysznego przepisu.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i dyskusji. Jeśli masz jakieś pytania- pisz śmiało. Wkrótce odpowiem. Będzie mi miło jeśli podpiszesz się swoim nickiem (w przypadku anonimów). Tymczasowo włączyłam weryfikację obrazkową z powodu dużej liczby spamu. Wkrótce ją zdejmę.