piątek, 8 lutego 2013

Zupa pomidorowa z pomarańczą i miętą


Zainspirowanie. Ekscytacja. Radość. Wykonanie. Zachwyt. Bardzo lubię poznawać nowe połączenia smakowe. Kiedy znalazłam przepis na tą zupę u Pauli właśnie takie emocje mi towarzyszyły w różnych etapach jej przygotowania. Podświadomie wiedziałam, że będzie mi smakować. Przecież połączenie pomidorów i pomarańczy poznałam już w kurczaku w sosie słodko- kwaśnym :) Mimo to miałam tremę:D Bałam się, że Tomek jej nie polubi. Nie potrzebnie:) Idealna na zimno i na gorąco. Sama i z dodatkiem makaronu chińskiego. Babcia Pauli z JMD jest wielka! 












































 Składniki:


  • 3 litry bulionu drobiowo- warzywnego 
  • 2 puszki pomidorów całych bez skórki
  • 2 pomarańcze
  • 10 liści mięty 
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz










































I co dalej?:

Pomidory z puszki przekrój na 4 części. Wrzuć je do gotującego się bulionu wraz z sosem pomidorowym. Dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek. Gotuj to razem przez 5 minut. W tym czasie obierz obie pomarańcze (postaraj się obrać je także z białej skórki). Pokrój je na talarki, a następnie każdy plasterek na pół lub na cztery części. Pomarańcze dorzuć do zupy. Liście mięty opłucz pod bieżącą wodą i osusz. Pokrój je niedbale i dodaj do zupy. Całość gotuj jeszcze 10 minut. Po tym czasie dopraw zupę solą i pieprzem. 

Zupa świetnie smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno. Możesz ją zjeść solo i z dodatkami. Ja próbowałam z chińskim makaronem:D




+Akcje:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i dyskusji. Jeśli masz jakieś pytania- pisz śmiało. Wkrótce odpowiem. Będzie mi miło jeśli podpiszesz się swoim nickiem (w przypadku anonimów). Tymczasowo włączyłam weryfikację obrazkową z powodu dużej liczby spamu. Wkrótce ją zdejmę.