niedziela, 17 lutego 2013

Pulpeciki z pomidorkami w sosie kokosowo- limonkowym

Nie znam się za bardzo na kuchni tajskiej, jednak podoba mi się ona coraz bardziej i mam ochotę zagłębiać się w jej tajniki. Dzisiejszy przepis jest moim autorskim pomysłem. Nie mam pojęcia czy coś podobnego jada się w Tajlandii, ale nie przeszkodziło mi to w komponowaniu własnego dania. Znajdziecie tu cztery smaki przeplatające się w (według mnie) idealnej harmonii. Kwaśna limonka, słony sos rybny, ostra chilli i słodkie pomidorki koktajlowe to coś co bardzo polubiliśmy. Szczególnie gdy zmieszamy je wszystkie razem. Nie zabraknie tu też imbiru, mleczka kokosowego i oczywiście mięsa wieprzowego. To nie będzie jedyny przepis inspirowany smakami tego kraju.












































Składniki: (4 porcje)


  • 500 g mięsa mielonego wieprzowego
  • 1 jajko
  • 3-4 łyżki bułki tartej 
  • 2 limonki
  • 250 g pomidorków koktajlowych
  • pół czerwonej papryki
  • 4 dymki
  • 1 puszka mleczka kokosowego
  • 2-3 cm kawałek imbiru
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki sosu rybnego
  • 1 papryczka chilli
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • pieprz cayenne
  •  olej
  •  
  • do podania: biały ryż











































I co dalej?:

Obie limonki sparz, zetrzyj z nich skórkę i wyciśnij sok. W misce połącz mięso mielone, skórkę limonki, bułkę tartą, jajko, odrobinę soli i cayenne. Masę wyrabiaj ok. 10 minut po czym zacznij formować małe kuleczki. Najlepiej Ci to wyjdzie kiedy raz na jakiś czas zwilżysz dłonie zimną wodą. Uformowane pulpeciki ugotuj na parze. Ząbki czosnku i imbir obierz i posiekaj drobno. Z chilli usuń nasiona i posiekaj drobno. Na patelni rozgrzej niewielką ilość oleju i wrzuć chilli, imbir i czosnek. Podsmażaj to ciągle mieszając ok. 30 sekund. Paprykę umyj, usuń gniazda nasienne i pokrój w cienkie paseczki. Na patelnie dodaj paprykę i  pomidorki koktajlowe w całości. Mieszaj ciągle, aby nic się nie przepaliło przez ok 3 minuty. Po tym czasie dodaj mleko kokosowe i rozmieszaj je dokładnie, aż się rozpuści i nabierze płynnej konsystencji. Chwilę po tym dodaj mięsne kulki. Dodaj także sos rybny, sok z 2 limonek, cukier i odrobinę cayenne. Cebulki dymki wraz ze szczypiorkiem posiekaj na cienkie plasterki. Dodaj je na sam koniec gotowania. Danie podawaj z białym ryżem. 
 
 





















Z ostatniej chwili...

Kopiowanie akcji na durszlaku jest nagminne. Tym razem dosięgnęło to i mnie. Pamiętacie moją akcję o pastach kanapkowych? Teraz możecie też znaleźć coś takiego. To Wam pozostawiam wybór czy chcecie w nowej akcji uczestniczyć. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i dyskusji. Jeśli masz jakieś pytania- pisz śmiało. Wkrótce odpowiem. Będzie mi miło jeśli podpiszesz się swoim nickiem (w przypadku anonimów). Tymczasowo włączyłam weryfikację obrazkową z powodu dużej liczby spamu. Wkrótce ją zdejmę.