piątek, 11 listopada 2011

Marynowana dynia


Wszystko w pięknym pomarańczowym kolorze!
Mimo, że już halloween za nami ciągle jest sezon na dynie. Jeszcze możemy ją znaleźć na bazarkach. Dlatego namawiam do kupienia jakiejś wielkiej piękności i pokombinowania. Doskonale wiecie, że ja uwielbiam zostawiać smak na dłużej. Lubię zimą jeść owoce i warzywa. Dlatego proponuję Wam ów dynię zamarynować i hop do słoiczka. Na zimę jak znalazł:D A przepis jest prosty (zakładając, że kto inny nam tą dynię obierze). Przepis pochodzi ze zbiorów znajomej mojej babci.





Czego potrzebujemy: ?

  • 5 kg dyni
  • 2,5 litra wody
  • 2 szklanki octu spirytusowego
  • 4 szklanki cukru
  • kilkanaście goździków



































I co dalej? :

Dynię kroimy w większą kostkę. W tym czasie zagotowujemy pozostałe składniki. Kiedy marynata się zagotuje wrzucamy do środka pokrojoną dynię. Gotujemy wszystko razem na małym ogniu, aż do zmiękczenia dyni. Ważne jest, aby dynia "nie rozciapciała się". Następnie wkładamy dynię do przygotowanych wcześniej słoików i zalewamy marynatą. Słoiczki szczelnie zakręcamy i ustawiamy do góry dnem. Jeśli chcesz mieć dynię w takiej postaci jak moja na zdjęciu to proszę nie pasteryzuj już jej. Inaczej zrobi się papka. Myślę, że będzie równie smaczna, ale mi chodziło o taką formę:D




Przepis bierze udział w akcjach:




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A tak poza tym ukazał się wywiad ze mną :D
Jeśli masz ochotę dowiedzieć się czegoś o mnie kliknij tutaj.


2 komentarze:

Zapraszam do komentowania i dyskusji. Jeśli masz jakieś pytania- pisz śmiało. Wkrótce odpowiem. Będzie mi miło jeśli podpiszesz się swoim nickiem (w przypadku anonimów). Tymczasowo włączyłam weryfikację obrazkową z powodu dużej liczby spamu. Wkrótce ją zdejmę.