poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Ogórki z fasolą szparagową do słoiczka

Jeszcze innym sposobem na zatrzymanie lata na dłużej są przetwory. Cudowne smak, zapach i kolory zamknięte w słoiczku. W sytuacjach kryzysowych, kiedy zima za oknem, wystarczy odkręcić wieczko, aby nabrać nadziei, że wiosna i lato już tuż, tuż...
Ale to dopiero w styczniu. Tymczasem, póki sezon w pełni, warto zakasać rękawy i wziąć się za przygotowanie przetworów. Jest milion sposobów na ogórki w słoiku. Dziś zaprezentuję Wam milion pierwszy. Specjalny i nietypowy. Przyznaje się, że to nie ja byłam wykonawcą tego przepisu, a moja przyszła teściowa, która wzięła recepturę od swojej koleżanki.















Czego potrzebujemy? : (na 14 do 16 słoiczków)

  • - 2 kg ogórków gruntowych
  • - 2 kg fasoli szparagowej (polecam żółtą ze względu na kolor)
  • - 1 kg białej cebuli
  • - 2 koncentraty pomidorowe
  • - pół szklanki oleju
  • - 1 szklanka octu
  • - 4 łyżki soli
  • - 2 szklanki cukru
  • - pół łyżki pieprzu
  • - 2 szklanki wody

I co dalej?

Ogórki dokładnie myjemy i kroimy na cienkie plastry (zostawiamy na nich skórkę). Cebule kroimy na piórka. W tym czasie gotujemy fasole przez ok. 15 minut (wrzucamy do wrzątku). Następnie odcedzamy. Wodę gotujemy wraz z olejem, octem, koncentratem i wszystkimi innymi przyprawami. Przygotowanym roztworem zalewamy warzywa. Wszystko razem mieszamy i dzielimy na porcje. Przetwór wlewamy do wyparzonych słoiczków, zakręcamy denka i ustawiamy dołem do góry na minimum 5 godzin.


Przepis bierze udział w akcji: Przetwory 2011, Przetwory z wodą w tle

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i dyskusji. Jeśli masz jakieś pytania- pisz śmiało. Wkrótce odpowiem. Będzie mi miło jeśli podpiszesz się swoim nickiem (w przypadku anonimów). Tymczasowo włączyłam weryfikację obrazkową z powodu dużej liczby spamu. Wkrótce ją zdejmę.