sobota, 26 marca 2011

Sałatka z wędzonym łososiem

Powiew pierwszych wiosennych wiatrów sprawia, że coraz chętniej zamieniam słodycze na warzywa i owoce (a wiecie jak wielką fanką czekolady jestem!). Wczoraj kupiliśmy różowe winogrono, parę dni wcześniej wcinaliśmy z małym Piotrusiem kiwi. A papryka na kanapce to u mnie standard. Na kuchennym parapecie mam nawet małą uprawę rzeżuchy i szczypiorku- takiego prosto z cebuli. I nawet nie denerwuje mnie ten śnieg za oknem. Przecież mamy 26 marca! On spadł dla naszego Adasia Małysza!!!


Dziś proponuję Wam pyszną i łatwą w wykonaniu sałatkę. Przepis został mi przekazany w formie ustnej od mojego wujka i jego żony. Pierwotnie nie zawierał on oliwek, ale osobiście uważam, że te cudowne kuleczki świetnie się do tego nadają.































Czego potrzebujemy (na 4 porcje)? :

- mała główka sałaty lodowej
- 100 g wędzonego łososia
- 200 g zielonych oliwek z pastą paprykową
- sok z połówki cytryny
- oliwa
- odrobina octu winnego
- szczypta soli

Co dalej? 

Sałatę płuczemy ziemną wodą i lekko suszymy papierowym ręcznikiem. Rwiemy ją w rękach (byle jak). Płaty łososia również rwiemy w rękach. Dodajemy oliwki. Doprawiamy solą. Wyciskamy sok z cytryny. Dolewamy oliwy wg własnych upodobań i delikatnie doprawiamy octem. Polecam do tego celu spryskiwacz, o którym już za chwilę.


Kiedy oglądałam programy kulinarne zauważyłam, że wielu kucharzy posiada specjalne spray'e do oliwy lub octu. Zawsze chciałam mieć podobne... I udało się. Kiedyś (całkiem przypadkiem) poszłam na zakupy do pewnej taniej sieci na literę Be. I kupiłam taki zestaw za jedyne 14.99! Mimo, że mam je od niedawna zastanawiam się jak mogłam bez nich żyć. I moi domownicy twierdzą to samo.

P.S. Mój sos sweet chilli już się schładza. Wkrótce przepis!

2 komentarze:

  1. sałata i łosoś to jedno z tych pysznych połączeń :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam wedzonego lososia jako skladnik salatkiem, sprawdza sie w 100% procentach :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i dyskusji. Jeśli masz jakieś pytania- pisz śmiało. Wkrótce odpowiem. Będzie mi miło jeśli podpiszesz się swoim nickiem (w przypadku anonimów). Tymczasowo włączyłam weryfikację obrazkową z powodu dużej liczby spamu. Wkrótce ją zdejmę.